[English]
成果発表
2024年
- Koji Noshiro
and Koji Hasebe.
Counterexamples and amendments to the termination and optimality of
ADOPT-based algorithms, Artificial Intelligence, vol.329:104083,
April 2024. [Open access webpage] [Press release: Japanese / English]
2023年
- Koji Noshiro and Koji Hasebe. Flaws of Termination and Optimality in ADOPT-based Algorithms, 32nd International Joint Conference on Artificial Intelligence (IJCAI-23), pp.1996-2003, August 2023.
- Eiji Sakurai and Koji Hasebe. Decision-Making in Hearthstone Based on Evolutionary Algorithm, 15th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2023), pp.845-852, February 2023.
- Takuma Oishi and Koji Hasebe. Strategy Analysis for Competitive Bilateral Multi-Issue Negotiation, 15th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2023), pp.404-411, February 2023.
- Keisuke Tomoda and Koji Hasebe. Playstyle Generation for Geister with Genetic Algorithm and Clustering, 15th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2023), pp.916-922, February 2023.
- 竹内優,長谷部浩二.所得に関する情報が協力の創発に与える影響の分析.人工知能学会第37回全国大会,2023年6月.
2022年
- Yu Iwasaki and Koji Hasebe. A Framework for Generating Playstyles of Game AI with Clustering of Play Logs. 14th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2022), pp.605-612, February 2022.
- 櫻井英司,長谷部浩二.進化的アルゴリズムを基にしたHearthstoneの行動決定.日本ソフトウェア科学会第39回大会,2022年8月.(優秀発表賞)
- 野城滉司,長谷部浩二.ADOPTに対する敵対的エージェントによる攻撃.日本ソフトウェア科学会第39回大会,2022年8月.(ポスター発表)
- 野城滉司,長谷部浩二.血小板による止血機構を模倣した複数集団型最適化手法.第36回人工知能学会全国大会,2022年6月.
- 清水大輔,長谷部浩二.テキスト分類を用いた人狼ゲームの役職推定における入力データ形式の検討.第47回ゲーム情報学研究会,2022年3月.
- 関根圭祐,長谷部浩二.マルチエージェントシミュレーションを用いたSNSによる感染症流行への影響の分析.情報処理学会第84回全国大会,2022年3月.
2021年
- Yu Iwasaki and Koji Hasebe. Identifying Playstyles in Games with NEAT and Clustering. 3rd IEEE Conference on Games (CoG 2021), 4 pages, August 2021.
- Keisuke Tomoda and Koji Hasebe. Playing Geister by Estimating Hidden Information with Deep Reinforcement Learning. 3rd IEEE Conference on Games (CoG 2021), 4 pages, August 2021.
- Haruki Nishimura and Koji Hasebe. Compositional Object Synthesis in Game of Life Cellular Automata Using SAT Solver. 12th International Conference on Swarm Intelligence (ICSI 2021), Springer LNCS, vol.12690, pp.543-552, July 2021.
- Yu Iwasaki and Koji Hasebe. Ant Colony Optimization for K-Independent Average Traveling Salesman Problem. 12th International Conference on Swarm Intelligence (ICSI 2021), Springer LNCS, vol.19689, pp.333-344, July 2021.
- Mitsuhiro Mabuchi and Koji Hasebe. C2RBAC: An Extended CRBAC with Context-Awareness for Dynamic Environments. 18th International Conference on Security and Cryptography (SECRYPT 2021), pp.819-826, July 2021.
- 鈴木遥介,長谷部浩二.生態系におけるオープンエンドな進化の条件の解明(ポスター発表),第2回人工生命研究会,2021年12月.
- 徳永和真,長谷部浩二.大貧民における学習を用いた合理的なプレイアウトによる指し手の探索手法(ポスター発表),第26回ゲームプログラミングワークショップ,2021年11月.
- 岩﨑悠,長谷部浩二.ゲームAIのプレイスタイルを生成するためのプレイログのクラスタリングを用いたフレームワーク,日本ソフトウェア科学会第38回大会,2021年9月.
- 野城滉司,長谷部浩二.血小板による止血機構に基づいた最適化手法,日本ソフトウェア科学会第38回大会,2021年9月.(優秀発表賞)
- 大石匠真,長谷部浩二.戦略的意見選択を繰り返すことによる社会選択への影響,情報処理学会第83会全国大会,2021年3月.
- 鈴木遥介,長谷部浩二.環境と物質交換を行う膜による人工生命の進化と適応に関する研究,情報処理学会第83会全国大会,2021年3月.
- 共田圭佑,長谷部浩二.完全情報ゲームにおける行動価値関数を用いた不完全情報ゲームの盤面推定,情報処理学会第83回全国大会,2021年3月.(学生奨励賞)
- 藤代康誠,長谷部浩二.ビザンチン将軍問題における知識の分析に基づく故障の特定,PPL 2021,2021年3月.
- 岩﨑悠,長谷部浩二.NEATとクラスタリングを用いたゲームにおけるプレイスタイルの創発,PPL 2021,2021年3月.
- 清水圭太,長谷部浩二.モデル検査法による交通輸送システムの近似スケジューリング(ポスター発表),PPL 2021,2021年3月.
2020年
- Kosei Fujishiro and Koji Hasebe. Robustness and Failure Detection in Epistemic Gossip Protocols, 22nd International Conference on Formal Engineering Methods (ICFEM 2020), Springer LNCS, vol.12531, pp.20-35, March 2021.
- Yu Iwasaki and Koji Hasebe. Ant Colony Optimization for K-Independent Average Traveling Salesman Problem, Twelfth International Conference on Swarm Intelligence (ANTS 2020), Springer LNCS, vol.12421, pp.345-346, October 2020.
- Horleang Choeng, Koji Hasebe, Hirotake Abe, and Kazuhiko Kato. Multi-Tier Power-Saving Method in Cloud Storage Systems for Content Sharing Services. 17th Inernational Conference on the Economics of Grids, Clouds, Systems and Services (GECON 2020), Springer LNCS vol.12441, pp.142-154, September 2020.
- 清水圭太,長谷部浩二.モデル検査法によるドローン物流システムの近似スケジューリング,日本ソフトウェア科学会第37会大会.
- 藤代康誠,長谷部浩二.ビザンチン将軍問題におけるメッセージ内容に基づく故障プロセスの特定,日本ソフトウェア科学会第37会大会.
- 岩﨑悠,長谷部浩二.互いに独立した複数の巡回路を構築するアントコロニー最適化手法,日本ソフトウェア科学会第37会大会.
- 清水大輔,長谷部浩二.人狼ゲームにおける最適な発言のゲーム理論による分析,日本ソフトウェア科学会第37会大会.
- 鈴木遥介,長谷部浩二.膜計算とセルオートマトンによる階層的人工生命モデル,日本ソフトウェア科学会第37会大会.
- 西村春輝,長谷部浩二.SATソルバを用いたライフゲームにおける物体の合成手法,日本ソフトウェア科学会第37会大会.
- 清水大輔,長谷部浩二.プレイヤーの発言内容に関するルールに基づいた人狼ゲームの役職推定,第34回人工知能学会全国大会,2020年6月.
2019年
- 藤代康誠,長谷部浩二.メカニズムデザインにおける合理性の認識論理による分析,第17回ディペンダブルシステムワークショップ,2019年12月.
- 清水圭太,長谷部浩二.モデル検査法による交通輸送システムの近似スケジューリング,第17回ディペンダブルシステムワークショップ,2019年12月.
- 藤代康誠,長谷部浩二.メカニズムデザインにおける合理性の認識論理による分析,日本ソフトウェア科学会第36回大会,2019年8月.
- 清水圭太,長谷部浩二.電子連結車両を用いた端末交通システムのためのモデル検査法によるスケジューリング手法,情報処理学会第81回全国大会,2019年3月.(学生奨励賞受賞)
- 藤代康誠,長谷部浩二.帰納的ゲーム理論における意思決定過程の認識論理による分析,情報処理学会第81回全国大会,2019年3月.
- 柏木直樹,長谷部浩二.隊列走行可能な端末交通システムにおける車両の配送方式,情報処理学会第81回全国大会,2019年3月.